DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Biyosensörler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
TLT 206
Güz/Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin doğada bulunan biyosensörler, biyosensörlerin genel yapısı ve kullanım alanları ile ilgili bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Doğada bulunan biyosensörlere örnekler verebileceklerdir.
  • Biyosensörlerin bileşenleri hakkında bilgi verebileceklerdir.
  • Biyosensörlerin çeşitleri hakkında bilgi verebileceklerdir.
  • Biyosensörlerin uygulama alanlarını açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders; Doğada bulunan biyosensörler, biyosensör bileşenleri, biyosensörlerin çeşitleri, elektrokimyasal-optik-kütle ve ısı değişimine dayalı biyosensör çeşitleri, güncel kullanımda olan biyosensörler, biyosensörlerde kullanılan biyomateryaller, biyosensörlerin uygulama alanları ve geleceği konularını içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Doğada bulunan biyosensörler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 1-10.
2 Biyosensörlerin bileşenleri Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 1-10.
3 Biyosensörlerin çeşitleri Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 66-81.
4 Elektrokimyasal biyosensörler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 66-81.
5 Optik biyosensörler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 143-157.
6 Kütle değişimine dayalı biyosensörler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 42-66.
7 Optik biyosensörlerin özellikleri Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 178-186.
8 Ara Sınav
9 Enzim sensörleri Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 81-143.
10 İmmünosensörler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 194-206.
11 Nükleik asit sensörleri Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 186-194.
12 Biyosensörlerin uygulama alanları Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 259.
13 Biyosensörlerin bize sunacağı yenilikler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 221-250.
14 Biyosensörlerin bize sunacağı yenilikler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 221-250
15 Biyosensörlerin bize sunacağı yenilikler Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 221-250.
16 Final
Ders Kitabı Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Öğretim elemanının hazırlamış olduğu kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
-
-
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
13
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
81

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

X
12

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

X
13

Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest